Спеціалізована школа №200
імені Василя Стуса

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА 3 ПИТАНЬ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ДІЙ, САМООСВІТИ ТА САМОВИХОВАННЯ





Пам'ятка учневі із засвоєння навчального матеріалу 

1. Налаштуй себе на засвоєння знань: дізнавшись тему, спробуй самостійно визначити зміст і обсяг інформації. Створи собі робочий настрій, підготуй усе необхідне для сприйняття і конспектування. 

2. Слухай активно: роби записи плану; основних висновків, цікавих фактів, а також питань, що в тебе виникли. 

3. Зберігай уважність і активність протягом усього уроку. Якщо втомився, включися в загальну психологічну розрядку, яку зазвичай створює вчитель. Якщо цього не відбулося, спробуй у найбільш зручний момент на кілька секунд розслабитися: обпертися на спинку стільця, зробити кілька глибоких видихів, виконати вправи для пальців і т. ін. 

4. Якщо тобі нецікаво слухати, намагайся активізувати свою увагу шляхом коригування й доповнення повідомлень учителя або однокласника своїми міркуваннями і прикладами, роблячи це, звичайно, не вголос. 

5. Після уроків переглянь законспектований матеріал і, якщо необхідно, уточни і розшир його за рахунок самостійної роботи з підручником. Такий прийом добре закріплює в пам'яті отриману інформацію. Гарне засвоєння матеріалу забезпечується не багаторазовим і незмінним повторенням, заучуванням, а активною роботою над матеріалом. Перед вивченням необхідно відтворювати в пам'яті той матеріал, на який доведеться спиратися, залучати учнів до самостійного «перевідкриття» знань. 


Як готувати домашнє завдання 

1. Усвідом важливість і мету домашньої роботи, викликай у себе інтерес до цієї роботи, застосуй прийом самонавіювання. Потри руки, ніби відчуваючи задоволення, посміхнися (це найголовніше) і скажи собі: «Мені дуже хочеться добре підготуватися до майбутніх уроків». 

2. Якщо прийом самонавіювання не спрацював, то залишається тільки одне: силою волі примусь себе сісти за стіл. 

3. Дотримуйся правил навчальної роботи: приступивши до роботи, не дозволяй собі відволікатися від неї;  усні завдання чергуй із письмовими; виконавши завдання з якого-небудь предмета, переходь до предмета, відмінного від попереднього (математика - історія - фізика); почни з легкого завдання, якщо ти повільно втягуєшся в роботу;нераціонально готуватися лише з тих предметів, із яких тебе повинні викликати. 

4. Не можна механічно заучувати текст: основа запам'ятовування — розуміння. Читаючи, виділяй головні думки, згадуй раніше вивчене, вичлени конкретні приклади, факти, з'ясуй значення незнайомих слів, склади план. 

5. Текст не читай кілька разів поспіль, а переказуй. Матеріал краще запам'ятається, якщо він закріплений у пам'яті в той же день. 

6. Якщо не можеш розв'язати задачу — не хвилюйся. Відклади її, а через деякий час візьмися за неї знову і тобі пощастить. 

7. Використовуй усе багатство підручника: звертайся до змісту; пам'ятай, що головні положення виділяються курсивом, розрядкою, «напівжирним» шрифтом; розглянь ілюстративний матеріал, користуйся довідковим матеріалом, прочитай питання перед вивченням матеріалу, а потім дай відповіді на них.

8. Займися самоконтролем — сам перевір виконання д/з. Цінний прийом самоконтролю — переказ вивченого матеріалу; головна форма самоконтролю — застосування отриманих знань на практиці.



Создан 12 ноя 2013



 
счетчик посещений
Яндекс.Метрика